Perşembe, Ağustos 11, 2005

buralardan gitme

sabahlara kadar beklerdim.günesin doğusunu gormeden yatmaz olmuştum.biliyordum ki sende aynı gün dogumunu beklerdin o saatlerde.sonra uykuya dalardım.bıraktıgım yerden devam ederdi oyku.karsılaşırdık senle.uykulu gozlerimizi ovuşturarak.yuzunde duru bir guzellik olurdu.utanırdım kendimden.daha erken kalksaydım daha yakısıklı cıksaydım karsısına diye.canın sıkılırdı hemen.gunu programlardık.gidilecek yerler hep aynı olmasına ragmen sevinirdik.yol boyu yarın nereye gidebiliriz i dusunur yine aynı yerleri sayardım sana.sen gülerdin halime.gecip giderdi zaman.hava kararırken evine bırakırdım seni.sokak lambasının altında senin odanın lambasının yanmasını beklerdim.perdeyi acıp bana son kez bakarken yuzun kalırdı aklımda sabaha dek.gecmezdi zaman.bitmezdi icime cektigim duman.hayallerimi kagıtlara doker olmustum.tarihleri sıralamıstım.sistemli bir calısma icinde idim gelecege dair.seni alıp gidecegim gun bile belli idi.ama bunu sana hic soylemedim.cocuksu bir durusun vardı.anlamazdın bazen ne oldugunu, neden bahsettigimi... ama ilgiyle izlerdin beni.herseyi istiyordun benden her seyi vaad ediyordum sana.aglardın bazen soylemezdin sebebini.seni yalnız bırakırdım o zaman.donerdin tekrar bana yuzunde aynı gulumseme ile.
sonra sen buyudun.zaman buyudu.akıp gecti hersey onumuzden, elimizi uzatamadık.gitmeliyim dedin... gittin.gitme diye yalvardım sana dinlemedin...geriye dondugunde beni bulamadın.ilk defa nefret etmisstim senden.aramadın aramadım sormadın sormadım.kucuk kanatları ile hic tanımadıgı bir dunya da konacak dal bulamadı kendine serce.düştü olduğu yere.dustugun yerde ben yoktum.haberim yoktu.olsaydı gelirdim.ama izin vermedin buna.simdilerde senin kokuna tanıdık bir koku duysam, aklıma hep o kucuk serce gelir pırrr diye gecer kafamın uzerinden...

1 yorum:

ilke dedi ki...

küçük kız korunmalı, saf, zayıf

kendini adam gibi hissedersin. koruyucu, yol gösterici.

kendi kendisi olmak ister, kendi öğrenmek, kendi uçmak.

yol göstermeni istemez, elinden tutmanı.

düşer belki. belki uçar

düşerse denerken kendi olmayı yine de güzeldir ve saygın, uçarsa mutludur bir de, bunlara ek..

önünü açsan elinden tutsan ne azalır kendi'liğinden bilinmez..ama kişi yalnız uçar uçacaksa, uçmaklığı bir aşk sarhoşluğu değil de kendini kurma savaşıysa..

kendisine saygıyla, ilke..