Pazar, Temmuz 03, 2005

tasra sıkıntısı

hava kararmak uzere idi.kayalık kısımlarda bir yer bulmustum kendime deniz kıyısında.telefonla sagı solu aradım.deniz dalgasız.kucuk su şıkırtılarından baska gürültü yok.ufukta güneşin son ışık yansımaları belirli bir aydınlık yaratıyor.böcek sesleri.cırcır böceği bu mevsimde olmaz.bu ne peki? doğada fazla vakit gecirmek lazım.biraz da botanik ve zooloji ile ilgilenmeli.sigara,cakmak ve telefonu koydugum kaya oyuktaki ekipman, suya duser mi sıkıntısı. (hic rahat olamıyacakmıyım ben).temiz hava.sahil boyunca yanan sokak lambaları, denizin üstünde bir ışık şeridi olusturdu.sudaki kırılmaları izliyorum.koyun ilerisindeki burun, kafasını denize uzatmış bir yaslı adam gibi duruyor.dünyanın oluşumu ile ilgili bilgileri hatırlamaya calıştım.kayac kutleleri, litosfer, dağ olusum hipotezleri,kıta plakaları,jeolojik formasyonlar...sonra allahın hikmeti dedim kapattım konuyu.yalnızlık huzur neden getirmiyor insana.hep kalabalıkta var ediyoruz yasamı.bir ada da yalnız kalsam robinson gibi, ikinci hafta denize açılırdım herhalde.var oluşumumuzu sürdürme içgüdüsü buna izin vermesede...karanlık epey çöktü.çalılıkların arasından yurumek zorlaştı.kasabanın yanan lambalarını,yön tayin ettim kendime.dikenler ve devasa çalılıklar yolumu kesse de yurumeyi surduruyorum tatlı bir telas icinde.gözüm bir yandan askeri bolgeye fazla yaklasmayayım diye demir parmaklıklardan uzaklasma hesapları yapıyor.zar zor buluyorum ilk geldigim patika yolu.artık icim biraz daha rahat.kasaba bakkalından ıvır zıvır alıncak.fırından ekmek.biraz da bira.eksik bisey varmıydı acaba evde ? kredi kartı geciyor artık heryerde.global ekonomi yerde gökte.çam agaclarının dibinden yuruyorum dik yamactaki eve.sessizlik cokmus coktan köye.canak antenlerinden dunyayı izliyor köylüler cam gibi netlikte.bilmem ne finaline kim kalacak? kim evden gidecek gerilimi reklamlar a kesildi.acık pencereden duyuyorum konusmaları.ne parasızlık, ne mazota gelen zam ilgilendiriyor onları.iyisimi kafama takmayayım bunları.balkonda icerken biramı.yeniden kurayım dünyayı....

Hiç yorum yok: