Cuma, Haziran 24, 2005

yaz yağmuru

canım yine sıkıldı.hava, sigara ve dondurma almaya cıktım sahile.yatları izledim bir süre.yagmur ciselemeye basladı.adımlarım hızlandı.damlalar hızlandı.adımlarım yavasladı.kosmak mı yurumek mi yagmur altında paradosku, geldi aklıma.hidrolik kursusunde prof lara zamanında soru olsun diye sordugumu hatırladım bu basit problemi.ıslandık biraz geri donene kadar...
toprak kokusu ve tatlı bir toz bulutu olustu....
ögle saatleri, bulutlar kapadı.ıhlamur agacının dibinde kilim unutulmus geceden .balkondan rahat bir yer gibi gozuksede, aslında agacın koklerindeki budaklar insana huzur vermez.iyisimi uyumak.kaset kapagı kopmus,kibrit cöpü ile kaseti tutabilen sharp marka teybe alagozlu yar kondu."yücelere su serpmisem,yar gelende toz olmasın" cinko dama vuran yagmur damlaları,tavanda nemden olusan garip sekiller,eski oyma ahsap kapıdaki simetri,yerde duran okunmus gazeteyi yattıgım yerden okuma cabası.devrilen küllük.devrilen yıllar,pencere kapakları ruzgarla birlikte duvara carpmaya basladı.bu yagmur uzun surecek belliki.verandanın onune köyün köpekleri yagmurdan korunmak icin sıgınmıslar.ıslak kopek kokusu aldı burnum.kuzeydogu tarafında bulutlar kapkaranlık.gök gürültüsü de teybin sesini bazen bastırıyor.sabaha kadar izlemeli yagmuru.gece icin sarap alsak bari ilceden simdiden.evden cıkamıyacagımız aşikar.bu havada king iyi gider.kareyi aksama mutlaka tamamlamalıyım.yol boyunca kucuk dereler olusmaya baslamıs.yolun tam ortasında buyuyen otlara basarak gidebiliyorum.diger kısımlar bilek seviyesi su.florosan lambalar yanmıs evlerde.yemek kokusu alıyor burnum.dağa dogru bakıyorum.gurultu icinde isciler bahceden iniyor.ekmek parası sırttaki ıslaklık mı ? erken paydos etmenin sevinci yuzlerde.gulusmeler sakalasmalar küfürler.utangac bakıslı kız işciler.bakmıyorum onlara .lumpen miyiz yoksa sehirdeki asklar mı ilgimizi cekiyor? evin tas merdiveninde oturuyorum bir sure.tasların arasından cıkan otlar nemliymis.rahat yok burada da.sigara ustune sigara.evime geri doneyim.kitabıma kaldıgım yerden devam edeyim.elektirik direkleri yandı yolda.ates kokusu sardı etrafı.kaynayan kazanlarda yıkanan isciler.kaynayan kafamda olusan yaz serinligi...istanbula dönecek olmanın gerginliği...

Hiç yorum yok: